* Anak jati SABAH
* Anak Bongsu dan tunggal lelaki dari 3 beradik
* 181 cm / 65 kg
* 24 Tahun
* Lahir bulan Julai, 1990
* Pelajar Sarjana Muda Kejuruteraan (Kepujian), Kejuruteraan Sivil, Universiti Malaysia Sarawak
* Graduan Diploma Kejuruteraan Awam, Politeknik Kota Kinabalu (2010-2011)
* Graduan Sijil Kejuruteraan Awam, Politeknik Kota Kinabalu, (2008-2010)

Thursday, February 13, 2014

:: MEMBUKA FIKIRAN ::

Assalamualaikum...

Hye guys... Dunia semakin hari semakin tua... Siang dan malam kita lalui dan tanpa kite sedari usia kita semakin meningkat... Kematian x mengenal usia... Bila-bila masa saja kita kembali kepadaNya...

Dalam dunia yang semakin canggih ini...Banyak yang kita kena lalui... Tidak kira susah atau mudah... Kena buat jugak... Usaha kita jugaklah yang menentukan samada kita akan berjaya atau gagal...

Aku sudah berada di tahap kegagalan dalam diriku... Tapi aku xkan pernah merasa putus asa... Kerana aku yakin, ada bidang lain yang boleh aku kecapi... Kejayaan yang aku akan genggami... Semua kerana masa depan yang akan aku lalui... Apa yang penting... Aku kena berusaha dan berazam untuk dapatkan apa ayang aku inginkan...

Misi sudah tercapai... Rezeki dah depan mata... Hanya usaha aku saja yang akan menentukannya... Harap ada sinar kejayaan dalam bidang baru yang akan aku lalui... InshaAllah...

Neway selamat tinggal dunia KEJURUTERAAN... Memang tidak dinafikan kos ni memang sungguh mencabar bagiku... Aku memang tidak kuat untuk teruskannya lagi... Semuanya kerana masa depan yang akan lalui kelak... Aku perlu memilih jalan yang bukan senang tapi bidang amat sesuai dengan diriku...

Selamat datang dunia SUMBER MANUSIA... Bidang ini bidang pengurusan yang sememangnya aku minati dan aku pilih... Harap ianya menjadi mudah bagi ku...

So guys, Apapun yang kita lalui... Jangan sesekali mengaku kalah dengan diri sendiri... Kena kuat guys... Jangan lah peduli apa orang kata... Anggap semua itu sebagai musuh2 yang ingin menjatuhkan kita... Mana yang baik kita amik simpan dalam diri... Dan mana yang x baik... Buang jauh2...

Selamat Berjaya buat kita semua...

Saturday, February 1, 2014

:: TERUSKAN KEHIDUPAN ::

Fuyyooo... Januari dah berakhir dan kini Februari sudah menemukan kita... Rasa macam baru saja malam tahun baru kita sambut tuptuptup dah Februari... Xpala... Bumikan berputar, dan proses siang malam pun kita dah laluinya... Apapun kita kena eruskan kehidupan kita untuk mengejar impian kita....

Dan dalam pada masa yang sama jugak... Cuti B.E.E.K pun xlama lagi la akan berakhir... Ada tinggal 2 minggu lagi cuti ni... Lepas tu dah kena balik ke bumi kenyalang sana... Itupun macam2 dan banyak lagi urusan yang kena B.E.E.K selesaikan... Harap2 dipermudahkan lah urusan tu semua nanti...

Apapun korang... Selamat bercuti pada yang bercuti... Selamat bekerja pada yang bekerja... Dan Selamat beraya kepada yang beraya...

Gong Xi Fatt Choi buat kawan2 yang menyambutnya... Duit raya jangan lupa beri k... hehehe...

Thursday, January 16, 2014

:: EPISOD CUTI BERMULA ::

Syukur Alhamdulillah... Tamat dah perjuangan B.E.E.K di sem 3... Segala masalah yang dihadapi dapat jugak dilalui dengan ketahanan diri... B.E.E.K akui diri memang tidak kuat tapi cuba  kuat dan bertahan sehingga penghujungnya walaupun belum sampai di penghujung... Camna tu?... Hehehe...

Apapun terima kasih kepada semua yang terus-menerus dan tidak jemu memberikan semangat, motivasi dan sokongan sepanjang B.E.E.K menjalani kehidupan ini dan sentiasa disisi diri ni...

Tentang akademik pula, syukur jugak la akademik tidak terganggu walaupun hidup dilanda macam2 masalah... Masa exam pun boleh jawab walaupun x 100% yakin dengan jawapan yang diberi tapi InShaaAllah B.E.E.K rasa bole lulus semua kali ni...Harap2 lah sebb ada misi besar lepas ni... Hehehe

So, sekarang B.E.E.K ada drumah bersama keluarga tercinta dan tetot kesayangan babah... Melepaskan kerinduan jugak dengan mereka semua setelah berjauhan beberapa bulan mengharungi cabaran2 tu...

K laa... Nak cau dulu main dengan tetot... Salam Jumaat semua... :)