* Anak jati SABAH
* Anak Bongsu dan tunggal lelaki dari 3 beradik
* 181 cm / 65 kg
* 24 Tahun
* Lahir bulan Julai, 1990
* Pelajar Sarjana Muda Kejuruteraan (Kepujian), Kejuruteraan Sivil, Universiti Malaysia Sarawak
* Graduan Diploma Kejuruteraan Awam, Politeknik Kota Kinabalu (2010-2011)
* Graduan Sijil Kejuruteraan Awam, Politeknik Kota Kinabalu, (2008-2010)

Thursday, February 13, 2014

:: MEMBUKA FIKIRAN ::

Assalamualaikum...

Hye guys... Dunia semakin hari semakin tua... Siang dan malam kita lalui dan tanpa kite sedari usia kita semakin meningkat... Kematian x mengenal usia... Bila-bila masa saja kita kembali kepadaNya...

Dalam dunia yang semakin canggih ini...Banyak yang kita kena lalui... Tidak kira susah atau mudah... Kena buat jugak... Usaha kita jugaklah yang menentukan samada kita akan berjaya atau gagal...

Aku sudah berada di tahap kegagalan dalam diriku... Tapi aku xkan pernah merasa putus asa... Kerana aku yakin, ada bidang lain yang boleh aku kecapi... Kejayaan yang aku akan genggami... Semua kerana masa depan yang akan aku lalui... Apa yang penting... Aku kena berusaha dan berazam untuk dapatkan apa ayang aku inginkan...

Misi sudah tercapai... Rezeki dah depan mata... Hanya usaha aku saja yang akan menentukannya... Harap ada sinar kejayaan dalam bidang baru yang akan aku lalui... InshaAllah...

Neway selamat tinggal dunia KEJURUTERAAN... Memang tidak dinafikan kos ni memang sungguh mencabar bagiku... Aku memang tidak kuat untuk teruskannya lagi... Semuanya kerana masa depan yang akan lalui kelak... Aku perlu memilih jalan yang bukan senang tapi bidang amat sesuai dengan diriku...

Selamat datang dunia SUMBER MANUSIA... Bidang ini bidang pengurusan yang sememangnya aku minati dan aku pilih... Harap ianya menjadi mudah bagi ku...

So guys, Apapun yang kita lalui... Jangan sesekali mengaku kalah dengan diri sendiri... Kena kuat guys... Jangan lah peduli apa orang kata... Anggap semua itu sebagai musuh2 yang ingin menjatuhkan kita... Mana yang baik kita amik simpan dalam diri... Dan mana yang x baik... Buang jauh2...

Selamat Berjaya buat kita semua...

Saturday, February 1, 2014

:: TERUSKAN KEHIDUPAN ::

Fuyyooo... Januari dah berakhir dan kini Februari sudah menemukan kita... Rasa macam baru saja malam tahun baru kita sambut tuptuptup dah Februari... Xpala... Bumikan berputar, dan proses siang malam pun kita dah laluinya... Apapun kita kena eruskan kehidupan kita untuk mengejar impian kita....

Dan dalam pada masa yang sama jugak... Cuti B.E.E.K pun xlama lagi la akan berakhir... Ada tinggal 2 minggu lagi cuti ni... Lepas tu dah kena balik ke bumi kenyalang sana... Itupun macam2 dan banyak lagi urusan yang kena B.E.E.K selesaikan... Harap2 dipermudahkan lah urusan tu semua nanti...

Apapun korang... Selamat bercuti pada yang bercuti... Selamat bekerja pada yang bekerja... Dan Selamat beraya kepada yang beraya...

Gong Xi Fatt Choi buat kawan2 yang menyambutnya... Duit raya jangan lupa beri k... hehehe...

Thursday, January 16, 2014

:: EPISOD CUTI BERMULA ::

Syukur Alhamdulillah... Tamat dah perjuangan B.E.E.K di sem 3... Segala masalah yang dihadapi dapat jugak dilalui dengan ketahanan diri... B.E.E.K akui diri memang tidak kuat tapi cuba  kuat dan bertahan sehingga penghujungnya walaupun belum sampai di penghujung... Camna tu?... Hehehe...

Apapun terima kasih kepada semua yang terus-menerus dan tidak jemu memberikan semangat, motivasi dan sokongan sepanjang B.E.E.K menjalani kehidupan ini dan sentiasa disisi diri ni...

Tentang akademik pula, syukur jugak la akademik tidak terganggu walaupun hidup dilanda macam2 masalah... Masa exam pun boleh jawab walaupun x 100% yakin dengan jawapan yang diberi tapi InShaaAllah B.E.E.K rasa bole lulus semua kali ni...Harap2 lah sebb ada misi besar lepas ni... Hehehe

So, sekarang B.E.E.K ada drumah bersama keluarga tercinta dan tetot kesayangan babah... Melepaskan kerinduan jugak dengan mereka semua setelah berjauhan beberapa bulan mengharungi cabaran2 tu...

K laa... Nak cau dulu main dengan tetot... Salam Jumaat semua... :)

Tuesday, December 31, 2013

:: SELAMAT TAHUN BARU ::

Tinggal beberapa jam lagi tahun 2013 akan meninggalkan kita... Macam baru ja kaki B.E.E.K menginjak ke usia 23 tup tup tup esok dah masuk 24... Waaa... Tu la yang pasti... Umur semakin meningkat... Umur korang dah masuk berapa?... Kalau sama dengan B.E.E.K kita kawan... Hehehe...

Untuk tahun yang kedua B.E.E.K menyambutnya dengan buku... Mana tidaknya... Musim Exam kat Universiti dah bermula.. Rasanya semua Universiti sekarang dah start Exam... Hari ni B.E.E.K xda paper so duduk library study katanya... Yang sedihnya xda bawa buku yang sepatutnya nak dibelajar... Kau ada?!... Hahaha... Terpaksalah curi masa sedikit untuk update entry kan...

Yang pastinya kalau dah masuk tahun baru ni mesti orang asyik nak buat azam la, kenang kembali apa yang di lalui la... So B.E.E.K tulis entry ni pun nak buat dua2 sebenanrnya... Malas pulak nak buat banyak2 entry kan... Nanti korang malas pulak nak baca... So, masukkan terus sekali kat dalam ni ja la...

Untuk tahun ni ntah kenapa B.E.E.K rasa macam tahun yang agak kureng bagi B.E.E.K... Kalau kita masak macam ada yang xcukup bahan ja... Samada kita lupa atau tak... Begitulah... Tapi dalam diri ni, ntahlah sejak 5-6 bulan yang lepas laa B.E.E.K rasa macam ada yang xkena... Setiap minggu ada ja ada problem... Tapi Semua tu di lalui dengan sabar dan ya... B.E.E.K mampu melaluinya... Dengan sokongan dari orang2 sekeliling berjaya jugak... Alhamdulillah... Terima kasih atas sokongan korang semua ya... Hanya yang diAtas saja yang mampu membalas semua kebaikan korang...

Azam tahun baru?... Hurmm... Apa erk?... Dalam fikiran macam2 dah letak... Tapi kata orang letak ja la... Mana yang dapat dilakukan, lakukan sehabis baik... Mana yang xsempat tu bawa tahun akan datang... Masalahnya, B.E.E.K punya azam yang lepas2 pun banyak lagi yang berbaris minta dilaksanakan... hahaha.... Tapi bukan bermakna B.E.E.K malas nak capaikan cuma ia mengambil masa... Takkanla kita impikan terus dapatkan... Mesti banyak yang kena lalui... Apapun azam baru tu dah ada cuma xperlu la heboh2 kan mana yang kita "kompiden" untuk capai haaa... Baru lah cakap... InShaaAllah...

So, Korang semua.. Selamat Tahun Baru... Semoga di tahun baru ni azam2 korang yang diAZAMkan itu tercapai... Mohon maaf jugak kalau ada apa2 kesalahan yang pernah dilakukan selama ni... Bukannya apa, kita ni kalau dah buat satu benda kekadang xsampai ingat dunia... Main buat ja... kann... Hehe... K la byee...

Sunday, December 29, 2013

:: PEPERIKSAAN AKHIR BERMULA ::

Hye semua... Entry kali ni nak bagi tahu kepada semua2... Suka xsuka tu xpenting... B.E.E.K tetap nak bagi tahu jugak... Ni haa.. B.E.E.K dah start berperang di medan peperiksaan unuk tamatkan semester 1 tahun 2... Alhamdulillah kini sampai ke penghujungnya... Macam xrasa jer kan... Dah habis sem 3... Huaaaa... Ada 5 sem lagi tidak termasuk extend... Opssss...

Apa yang penting... B.E.E.K nak minta jasa baik kalin yang baik hati semua untuk doakan B.E.E.K berjaya kali ni... Sebab kalau B.E.E.K berjaya exam kali ni... Ada misi yang perlu B.E.E.K selesaikan... Harap ianya terealisasi...

Apapun, terima kasih doakan B.E.E.K k... Semoga kalian semua berjaya dunia akhirat... Amin....

Thursday, December 26, 2013

:: TETOT BABAH ::

Hye korang... Haaa... Sapa2 yang sudah follow B.E.E.K kat intsagram tu mesti dah tengok gambar tetot kan?... Sapa tetot?... Sapa plak babah?... Untuk pengetahuan korang semua... Tetot tu seekor kucing betina hasil campuran darah kucing siam dan kucing parsi... Dia yang ke 4 dari 5 beradik... Tapi semua sudah dipisahkan sebb B.E.E.K punya mum n sepupu sepapat berebut nak amik kucing2 tu... So, kitorang dapat yang paling comel... Semua panggil tetot COMEL kecuali babah dia... Memandai je kan... Tapi dia memang comel la... Gemok, pendek, Betina tapi perangai macam jantan xpandai diam... Hahahaha...
Yang pandainya tetot ni... Kalau dia nak makan kan, dia akan pijak2 badan kita... Selalunya kat babah dia la... Memang habis badan babah dia kerjakan... Tapi, kalau dah xkena layan atau pura2 xkena layan... Dia bagi hadiah tau... Nak tahu apa hadiah dia bagi?... haaaa... Dia hala kan BONTOT yang comel tu kat muka kita... Kalau bernasib baik ada haruman, Kalau xbernasib baik... Ok laaaa... Hahaha... Pandai KENTUT tau ni si tetot... Jangan main2....
Tu la serba sedikit cerita tentang tetot... Nanti kalau B.E.E.K balik bercuti tengok la perkembangan dia nanti k... B.E.E.K akan kongsikan dengan anda... Sekarang tengok kat bawah ni salah satu gambar tetot...
Jap2... Babah tu sapa plak? Dari tadi B.E.E.K sebut pasal babah... Untuk pengetahuan korang... Babah tu la B.E.E.K... hahahaha... K bye...

Wednesday, December 25, 2013

:: DESTINASI PELANCONGAN IDAMAN ::

Korang pernah dengar Umbrella Street?... Mesti ada yang pernah dan ada yang xpernah... Yang buat2 pernah pun ada... Kan kan kan... Ni haaa... B.E.E.K mau bagi tahu kat korang2 semua... Umbrella Street ni adalah salah satu destinasi yang B.E.E.K idam2 kan dari dulu lagi... Dia terletak kat Agueda, Portugal...
Laluannya mempunyai bumbung yang bukan diperbuat daripada zink or apa2 bahan tapi ianya diperbuat daripada ratusan payung warna-warni... Fuhhh... Amat menakjubkan...

B.E.E.K sebenarnya sejak bekecimpung dalam dunia kejuruteraan (sejak 2008)ni pernah terfikir jugak nak buat satu tempat untuk destinasi pelancongan dalam negara ni... So dalam pemikiran B.E.E.K, mau buat satu laluan berbumbung daripada PAYUNG. Konon-kononnya fefeeling la kot pertama di dunia tapi bila searcah kat pacik Google... Rupanya dah ada... Sedeyh terus... Hahaha... Tapi xpa... Manala tau ianya pertama di Malaysia or Asia?... Kan kan kan... In Shaa Allah... Impian kena direalisasikan...

Apa-apapun sebelum B.E.E.K merealisasikannya 1 hari nanti... B.E.E.K nak pergi Portugal dulu untuk menyaksikan sendiri betapa cantik dan indahnya Umbrella Street ni... Harap2 ada rezeki dan peluang untuk kesana satu hari nanti... Hehehe... Manatau pulang Malaysia terus dapat JOB untuk buatkan?... Tidakkah begitu untung...

Malas lah nak cakap panjang bin lebar lagi... Korang2 semua boleh lihat sendiri gambar-gambar yang B.E.E.K kongsikan kat bawah ni k...











Macam?!... Gempak kan?!... hehehe